Terugblik Geothermal Forum NL 2026

25.06.2026

Op 28 en 29 mei kwam de geothermiesector bijeen in Delft voor het Geothermal Forum 2026. Tijdens twee dagen vol kennisdeling, innovatie en ontmoeting stond de toekomst van geothermie centraal tijdens de afsluitende presentatie. Geothermie Nederland-voorzitter Hans Bolscher nam deelnemers mee naar 2040, waar geothermie een onmisbare rol speelt in de Nederlandse warmtevoorziening. In zijn presentatie ‘Back to the Future’ lichtte hij de ‘Four Accelerators of Geothermal Energy’ toe. Bekijk de presentatie

Bezoek aan praktijk en onderzoek

Op 29 mei stonden een site visit en laboratory visit op het programma. Deelnemers bezochten Aardwarmte Vogelaer voor een introductie en rondleiding bij Aardwarmte Vogelaer 2, het tweede doublet dat sinds december 2025 in gebruik is. Vervolgens bracht de groep een bezoek aan het laboratorium van RCSG (Rijswijk Centre for Sustainable Geo-energy).